راهنمای خرید موبایل گیمینگ تا 10 میلیون

موبایل e1689064846250

راهنمای خرید موبایل گیمینگ تا 10 میلیون

امروزه با بالا رفتن اشتیاق کاربران برای بازی با تلفن‌های همراه، برندها سعی دارند در هر بازه قیمتی محصولی مناسب برای گیم معرفی کنند. فروشگاه اینترنتی بنه بان در این مقاله قصد دارد تا بهترین گوشی های مناسب بازی را به کاربران معرفی کند. مهم ترین تفاوت موبایل مناسب بازی با یک تلفن همراه معمولی ساخت پردازنده آنهاست. بازی ها امروره سنگین شده اند و برای اجرای این بازی ها نیاز به پردازنده قوی است. فاکتورهای مهم دیگری نیز برای خرید گوشی گیمینگ وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

 موبایل گیمینگ تا 10 میلیون

پردازنده

پردازنده مغز دستگاه است و کارها را پردازش می‌کند. هرچه تعداد هسته ها و سرعت پردازنده بالاتر باشد، سرعت پردازش نیز بالاتر می‌رود. شرکت‌های بسیاری هستند که پردازنده های موبایل را تولید می‌کنند. مانند کوآلکام، مدیاتک، سامسونگ، اپل و غیره. درحال حاضر در گوشی های اندروید پردازنده کوالکام و مدیاتک حرف اول را در بازار می‌زند. چندسال پیش پردازنده های مدیاتک عملکرد خوبی نداشتند و زود افت می‌کردند. اما دو سالی می‌شود که با تولید پردازنده های با کیفیت سهم بزرگی از بازار را گرفته اند.

کیفیت صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش قطعا یکی از مهم ترین فاکتورها بوده، زیرا هر چه رزولوشن و کیفیت بالاتر باشد کیفیت بازی نیز بالاتر خواهد رفت. یکی از نکات دیگر سرعت صفحه نمایش یا رفرش ریت
است. امروزه صفحه نمایش های موبایل با سرعت های مختلفی به بازار عرضه می‌شود و هرچه این عدد بالاتر باشد بهتر است. سرعت صفحه نمایش تاثیر مستقیم بر سرعت موبایل نیز دارد.

رم

رم خیلی راحت اطلاعات را برای تلفن همراه تان ذخیره می کند تا این داده ها به راحتی توسط CPU و در زمان بسیار کمی دریافت شود. در نتیجه هرچه مقدار رم بیشتر باشد اطلاعات بیشتری را در خود نگه می‌دارد و حداقل رم مناسب برای بازی‌های امروزی 6 گیگ است.

حافظه داخلی

اگر حافظه داخلی دستگاه پر باشد، باعث افت سرعت و پایین آمدن طول عمر موبایل می‌شود. با میزان اطلاعاتی که دارید سعی کنید نسخه مناسبی بخرید.

نگهداری باتری و سرعت شارژ

فرض کنید دستگاهی خریدید که پردازنده قوی دارد و بسیار پر مصرف است، در کنار آن صفحه نمایش نیز از نوع amoled بوده و باتری زیادی مصرف می‌کند. البته که وقتی بازی می‌کنید مصرف قطعات خیلی بیشتر می‌شود. باید موبایلی که می‌خرید ظرفیت باتری مناسبی داشته باشد تا کمتر آن را به شارژ وصل کنید. هرچه ظرفیت باتری بالاتر باشد، سرعت شارژ شدن دستگاه بیشتر می‌شود و باید سرعت شارژ گوشی نیز بالا باشد تا در زمان صرفه جویی شود.

بهترین گوشی مناسب بازی تا 10 میلیون

5.قابل قبول
سامسونگ گلکسی a33 5g

samsung galaxy a33 5g black

بهترین گوشی در بازه 10 میلیون که می‌توان از سامسونگ معرفی کرد a33 می‌باشد. اگر محصولات شیائومی باب میل شما نیست یا با آن حال نمی‌کنید، a33 تقریبا عملکرد خوبی در اجرای بازی ها دارد. قطعا به نسبت هواوی و شیائومی رابط کاربری بهتری دارد اما پردازنده این محصول به نسبت رقبا عملکرد ضعیف تری دارد. به‌ طوری که امکان اجرای call of duty mobile با کیفیت high را ندارید و فقط کیفیت medium را اجرا می‌کند. عملکرد صقحه نمایش قوق العاده است و از نوع super amoled می‌باشد. همچنین عملکرد باتری واقعا خوب بوده و از فست شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند. عملکرد دوربین‌ها نیز واقعا خوبه و در این بازه قیمتی حرف‌هایی برای گفتن دارد. بهتره این محصول را برای بازی خریداری نکنید.

مشخصات
پردازنده Exynos ۱۲۸۰ Chipset

پردازنده‌ی مرکزی: ۲x Cortex-A۷۸ + ۶x Cortex-A۵۵

نوع پردازنده: ۶۴ بیتی

فرکانس پردازنده‌ی مرکزی: ۲.۰ – ۲.۴ گیگاهرتز

رزولوشن 1920*2400
سرعت صفحه نمایش 90 هرتز
کیفیت دوربین ها = ۴۸+۸+۵+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی
Android ۱2
ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت
شارژر 25 واتی

مزایا
+ طراحی زیبا
+ صفحه نمایش با کیفیت
+حافظه رم مناسب
+ پکیج دوربین کامل و با کیفیت

معایب
-نبود شارژر در جعبه
-پردازنده ضعیف تر نسبت به رقبا
-پایین تر بودن سرعت صفحه نمایش نسبت به رقبا
-طراحی محل قرارگیری دوربین سلفی که قدیمی و برخلاف سلیقه اکثر افراد است

4.خوب
گوشی موبایل شیائومی مدل mi 11 lite ne

a6ac4c9dbe8c7e5bbda38a918f2f70dfbc93f34b 1636351822

mi 11 lite ne نیز یکی از پرطرفدارترین پوشی‌های شیائومی بود. طراحی بسیار زیبایی دارد و سبک است. سبک بودن گوشی این امکان را می‌دهد تا در استفاده طولانی مدت از دستگاه، دستتان اذیت نشود. پردازنده این محصول نیز اسنپ دراگون 778g بوده مه عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌ها دارد. سرعت صفحه نمایش 90 هرتزی است که نسبت به رقبا در این بازه قیمتی خوب نیست. صفحه نمایش از نوع amoled بوده و کیفیت full hd دارد. یکی دیگر از نقطات ضعف این گوشی باتری این دستگاه می‌باشد که نسبت به رقیبان، بازدهی پایین تری دارد. اما به لطف فست شارژ 33 واتی این نقطه ضعف تا حدی برطرف شده. همچنین دوربین‌های این گوشی عملکرد فوق العاده‌ای دارند که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

مشخصات
تراشه: Qualcomm SM۷۳۲۵ Snapdragon ۷۷۸G ۵G (۶ nm) chipset

پردازنده‌ی مرکزی: ۴x Kryo ۶۷۰ & ۴x Kryo ۶۷۰

نوع پردازنده: ۶۴ بیتی

فرکانس پردازنده‌ی مرکزی: ۲.۴-۱.۸ گیگاهرتز

رزولوشن 1920*2400
سرعت صفحه نمایش 90 هرتز
کیفیت دوربین ها = 64+8+5 مگاپیکسل
دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
Android 11
ظرفیت 4250 میلی‌آمپر‌ساعت
شارژر 33 واتی

مزایا
+پردازنده قوی
+دوربین فوق العاده
+خوش دست و جمع جور
+ فست شارژ 33 واتی
+صفحه نمایش باکیفیت
+ رفرش ریت 90 هرتزی

معایب
-باطری کم طرفیت
-پایین تر بودن سرعت صفحه نمایش نسبت به رقبا
-داغ کردن

3.خیلی خوب
گوشی موبایل هوآوی مدل nova 9

3ef29a3a0d29412598cb6fc0a9c251848d2330cc 1656424351
هواوی همچنان با تحریم‌های گوگل می‌جنگند و با ارائه محصولات با کیفیت پا برجا هستند. گوشی موبایل هوآوی مدل nova 9 یکی از همین محصولات باکیفیت است که ارزش خرید بالایی دارد. از پردازنده اسنپ دراگون 778g استفاده می‌کند که واقعا عملکرد خوب و پایداری دارد. باتری ظرفیت بالایی ندارد اما مناسب است. از یک شارژر 66 واتی استفاده می‌کند که تنها در 38 دقیقه صفر تا صد گوشی را شارژ کند. همچنین صفحه نمایش باکیفیتی دارد و 120 هرتز می‌باشد. همچنین طراحی زیبا، سبک و خوش دستی دارد.

مشخصات

تراشه: Qualcomm SM۷۳۲۵ Snapdragon ۷۷۸G ۵G (۶ nm) chipset

پردازنده‌ی مرکزی: ۴x Kryo ۶۷۰ & ۴x Kryo ۶۷۰

نوع پردازنده: ۶۴ بیتی

فرکانس پردازنده‌ی مرکزی: ۲.۴-۱.۸ گیگاهرتز

رزولوشن 1920*2400
سرعت صفحه نمایش 120 هرتز
کیفیت دوربین ها = ۵۰+۸+۲+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی
Android 11
ظرفیت 4300 میلی‌آمپر‌ساعت
شارژر 66 واتی

مزایا
+ طراحی زیبا
+ صفحه نمایش با کیفیت
+پردازنده قدرتمند
+حافظه رم مناسب
+شارژر 66 واتی
+ پکیج دوربین کامل و با کیفیت

معایب
-کم بودن ظرفیت باتری

-محدودیت ساخت اکانت هواوی

-نداشتن استاندارد گرد و غبار و ضد آب

2.عالی
شیائومی مدل MI 11T

8d4e4f04f7869480caadedc09a62eb35f2625c4b 1655203701

شیائومی MI 11t کامل ترین موبایل در این بازه قیمتی است اما بهترین گزینه برای گیمرها نیست. پردازنده قدرتمند Dimensity ۱۲۰۰ ۵G عملکرد بسیار خوبی را در اجرای بازی‌ها دارد. قطعا در کنار صفحه نمایش 120 هرتزی می‌تواند تجربه بسیار خوبی را برای گیمر به ارمغان بیاورد. صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد و از نوع amoled است و روشنایی خوبی دارد. دوربین‌ها نیز واقعا عملکرد عالی دارند و عکس‌های بسیار عالی می‌توان با این دستگاه گرفت. تقریبا باتری یک روزه کامل را دوام می‌آورد. طراحی جذابی دارد و می‌توان لقب کامل‌ترین تلفن همراه تو بازه قیمتی 10 میلیون تومان را به mi 11t داد.

مشخصات

پردازنده MediaTek MT۶۸۹۳ Dimensity ۱۲۰۰ ۵G (۶ nm) chipset

پردازنده‌ی مرکزی ۱x Cortex-A۷۸ ۳x Cortex-A۷۸ ۴x Cortex-A۵۵

نوع پردازنده ۶۴ بیتی

فرکانس پردازنده‌ی مرکزی ۳.۰-۲.۶-۲.۰ گیگاهرتز

رزولوشن 1920*2400
سرعت صفحه نمایش 120 هرتز
کیفیت دوربین ها = ۱۰۸+۸+۵ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
Android ۱۱
ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت
شارژر ۶۷ واتی

مزایا

+پردازنده قدرتمند
+صفحه نمایش با کیفیت
+طراحی به روز و زیبا
+صفحه نمایش 120 هرتزی
+دوربین ها فوق العاده برای فیلم برداری و عکاسی
+باتری قدرتمند
+ فست شارژ 67 واتی

معایب
-دوربین سلفی پایین تر از حد انتظار
-عدم پشتیبانی از کارت حافظه
-فاقد جک هندزفری
-وزن بالا

1.بهترین
شیائومی poco x4 gt

95dc0d2e61d0e611add7e169209783cc33110bc4 1666778075 1

بهترین و کامل ترین گوشی گیمینگ برای افراد گیمر قطعا POCO X4 GT است. پردازنده فوق العاده قدرتمند، صفحه نمایش 144 هرتزی با کیفیت و قست شارژ 67 واتی تمام چیزهایی است که یک گیمر از موبایل خود می‌خواهد. پردازنده این گوشی Dimensity 8100 بوده که عملکرد خارق العاده ای نسبت به رقبا دارد. تمام بازی‌های روز دنیا را با بالاترین کیفیت اجرا می‌کند. از نکات منفی که می‌توان به آن اشاره کرد، سنگین بودن گوشی و صفحه نمایش LCD است. صفحه نمایش از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد اما روشنایی خوبی ندارد و واقعا در روشنایی کار با دستگاه را سخت می‌کند. دوربین‌ها نیز عملکرد چندان جالبی ندارند و نمی‌توان توقع زیادی از عکاسی با این گوشی داشت. اگر دوربین برای شما آنچنان مهم نیست و با پایین بودن روشنایی می‌توانید کنار بیایید، در بازه قیمتی 10 تومن بهترین انتخاب شما برای بازی POCO X4 GT است.

مشخصات

تراشه MediaTek Dimensity ۸۱۰۰ Chipset

پردازنده‌ی مرکزی ۴x Cortex-A۷۸ + ۴x Cortex-A۵۵

نوع پردازنده ۶۴ بیتی

فرکانس پردازنده‌ی مرکزی ۲.۰ – ۲.۸۵ گیگاهرتز

رزولوشن 1920*2400
سرعت صفحه نمایش 144 هرتز
کیفیت دوربین ها = ۶۴+۸+۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
Android 12
ظرفیت 5080 میلی‌آمپر‌ساعت
شارژر ۶۷ واتی

مزایا

+پردازنده بسیار قدرتمند
+صفحه نمایش با کیفیت
+طراحی به روز و خوش دست
+صفحه نمایش 144 هرتزی
+باتری قدرتمند
+ فست شارژ 67 واتی

معایب
-عملکرد پایین دوربین ها
-صفحه نمایش از نوع ips و کم نور
-وزن بالا

تفاوت عملکرد پردازنده‌های هر 5 گوشی

نمرات را سایت nanoreview.net برحسب تست‌های متفاوت به دست آورده است.

نتیجه گیری

در این مقاله قصد داشتیم بهترین موبایل های گیمینگ بازار تا رنج 10 میلیون را به شما معرفی کنیم. فاکتورهای انتخاب ما برحسب 1- پردازنده 2-صفحه نمایش 3-رم 4-باتری 5-رابط کاربری بوده است. اگر گوشی می‌خواهید که بهترین تجربه بازی کردن را به شما بدهد پیشنهاد من poco x4 gt می‌باشد. اگر تلفنی می‌خواهید که هم روشنایی صفحه نمایش خوبی داشته باشد و هم از دوربین‌های باکیفیت بهره ببرد شیائومی mi11 t بهترین انتخاب ممکن است. در صورتی از رابط کابری و برند شیائومی خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد ما سامسونگ گلکسی a33 5g می‌باشد.

خرید اقساطی گوشی موبایل

شما می‌توانید از فروشگاه اینترنتی بنه بان تا سقف 200 میلیون تومان وام دریافت کنید. هر محصولی که مد نظر شماست را می‌توانید با تسهیلات تا سقف 200 میلیون تومان با بازگشت 5 ساله تهیه نمایید.

خرید کالا با تسهیلات

placeholder

sadragh07
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه